Åkt båt å varit på marknad

Gryyyyyyyyyyym dag idag har jag haft!
Först tog vi t-banan till Majorstuen på marknadsdagen, jag hittade ett bord med armband i alla möjliga olika färger å pärlor som jag inte kunde motstå. Så efter noggrannt kännande å studerande på några av dom bestämde jag mig till sist för ett i härliga röda färger.
Sedan blev det bussen mot hamnen å färjorna och det blev ju åxå ett litet äventyr i sig... efter en smalare väg hade flera bilar och en stor buss parkerat, så våran buss hade väldigt svårt att ta sig in där. Det blev några backningar å försök att klämma sig in mellan bilarna å bussen, en snäll kvinnlig passagerare hoppade ur för att dirigera busschauffören vid backningarna..
Men till slut så kom bussen in på den rätta vägen så vi kunde fortsätta våran färd, men det var inte mycket plats på sidorna så man satt lite å höll andan när han körde igenom.
Sen var vi iallafall framme å tog båten mot Hovedöya, en liten men riktigt mysig ö med café å massor med gröna fält, perfekt för grillning eller solning en hel dag.
Så nästa gång vi åker dit tar vi med engångsgrill å kött! Å kanske någon iskall öl åxå..
Dagen har iallafall varit över alla förväntningar.
Jag blir bara mer å mer betagen i Oslo när man hittar såna här godbitar. Och färjorna går på månadskortet, så det blir ju nästan som gratis :)

Bilder sätter jag in senare eller imorgon. Det var full fart på kameran idag så batteriet tog lagom slut när jag var klar med "fotningen"..

Kommentarer
Postat av: neta

Får mig att tänka på Bulgarien... Det stod ju några bilar felparkerade när vi kom på natten. Så det blev en del backande där också....

Och... minns Du haqn som pratade om maffian hela tiden, lol...

2011-05-07 @ 21:49:35
Postat av: Vicki

Jo maffia kommer jag ihåg..

Ja men dom här var inte felparkerade utan det var massor med folk där, det var nånting där under dagen.

2011-05-08 @ 12:32:55
URL: http://minverklighetioslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0