Socker? Nej tack :)

Ställde mig lite oroligt på vågen i morse, å vad visade den? Jag har gått ner 4kg igen, tjohooo!
Så jag är nu bara 2kg från att vara tillbaka på vikten jag hade för några veckor sedan, då jag bara hade 3kg kvar till min målvikt.
Jag går verkligen upp å ner som jojjo när jag inte har fullständig koll på vad jag stoppar i mig, men jag går även ner lika fort när jag tänker på vad jag äter.
Jag slutade äta godis (i mitt fall choklad), även på helgerna och det är det som gjort att jag nu börjat gå ner det kilona jag gick upp medans jag egentligen hade tänkt att försöka nå min målvikt.
Trodde inte att en liten chokladbit lite då å då skulle göra så mycket.
Och det är läskigt hur fort man kan bli sockerberonde, jag fick kämpa som en tok för några veckor sedan när jag gick in i en mataffär. Jag fick nästan blunda eller peppa mig mentalt när jag gick förbi godishyllorna för att jag skulle klara mig fram till kassan utan att ha tagit med mig en chokladbit av nåt slag...
Å nu några veckor senare har jag alltså gått ner 4kg, tack vare att jag orkade stå emot det enorma sockersuget jag lyckades få!
Good for me ;D
Igår var faktiskt första gången på länge som jag köpte hem godis en kväll. När J frågade vad jag ville ha från affären så kunde jag inte säga en enda sak, för jag kände inte att jag ville nåt alls.
Men jag har varit rätt sugen på att testa dom nya remarna som dom har börjat sälja där så det blev det iallafall, nåt ska jag få äta för att jag lyckats så bra. Å jag är inte sugen alls på nåt mer idag.
Känns riktigt bra, jag äter hellre yoghurt om jag blir sugen på nåt än att vräka i mig en stor chokladkaka.
Lite fördel har man väl som gillar mörk choklad åxå, räcker med fyra bitar så vill man inte ha nå mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0