En blöt morgon

Frukosten idag blev väldigt blöt.. En kopp kaffe, ett glas apelsinjuice och en stund senare ett glas Nutrilett-shake. Det var faktiskt svårare att hålla sig borta från mat och annat än vad jag trodde, det är det psykiska som spelar mig ett spratt.. nu när jag inte "får" äta så vill jag såklart ha nåt att äta hela tiden. Det är kakor, mackor, ja det mesta som jag vill ha... Innan jag bestämde mig för att köra en nutrilett-kur så glömde jag nästan bort att äta. Retsamt! :)
Men det går faktiskt, man får gå upp å gå en liten stund och fokusera på andra saker så glömmer man bort sen att man vill ha nåt att äta. Men jag är inte hungrig, det är bara psykiskt att jag SKA äta bara för att jag bestämt att jag inte får. Min kropp är otroligt trotsig..
Jag börjar redan märka resultat nu. Men jag fattar verkligen inte hur dom tror att man ska lyckas att BARA gå ner 1 kg i veckan, jag har redan gått ner 1kg minst efter 3dagar.
Och då äter jag även en portion med vanlig mat en gång varje dag, så jag lär ju få i mig mera kcal än om jag bara hade ätit 5 påsar nutrilett varje dag.
Nu kanske jag äter 3 påsar nutrilett, en portion mat och någonting annat som t.ex nåt nyttigt hårt bröd. Skulle jag äta bara nutrilett med ca 550 kcal (5 påsar) per dag så skulle jag väl gå ner 5kg i veckan eller nåt =S
Hur som helst så kan jag iallafall glädja mig med att det funkar väldigt bra för mig, å det vet jag så det är därför jag använder mig av nutrilett när jag behöver få en start.. min plan nu är väl att först gå ner en del i kilo och sen att börja träna upp det slappa som sen blir kvar :)

Kommentarer
Postat av: Neta

Köp gurka och ät när Du får suget att tugga.. Det är ju bara vatten....

2011-11-02 @ 17:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0