Kyligt värre

Oj, det är varmt idag.. hela 8 grader. Men jag är nöjd med att det ännu inte har krypit ner under 0-strecket. Det är då det börjar bli lite jobbigt. På med stora halsduken, upp över ansiktet till näsan. Då brukar folk kolla konstigt på mig, men jag fryser ju för fasen! Är det ingen annan som fyser när det är minusgrader..? Jag bryr mig inte speciellt mycket om att dom kollar, jag har ju en lite fryskänslig kropp som gör att jag är tvungen att totalmundera mig för att slippa frysa så jag skakar. Men det värsta är ju händerna i minusgrader. Om man blir tvungen att ringa medans man är ute. Å så måste man ta av sig ena vanten, leta upp numret.. men redan då börjar fingrarna på att stelna som gör att det tar längre tid än vanligt att få fram numret. Sen när man väl börjat ringa så har man ju totalt domnat bort i handen så sen är det ju ett jäkla jobb att försöka få tillbaka värmen å känseln i handen igen.. Nej, fy fasen vad jag älskar vintern!

Kommentarer
Postat av: Neta

Man kan väl gå in någonstans och ringa kanske..

2011-10-23 @ 18:04:16
Postat av: Vicki

Inte säkert det..

2011-10-23 @ 23:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0