Allergisk mot, vadå?

Nu har jag lite tråkiga funderingar som allergi.. Kan man vara allergisk mot mjölk när det befinner sig bland en massa andra saker..? Det här är verkligen ett mysterium som jag försökt lösa ett bra tag nu. Sen jag fick min tarmsjukdom för flera år sedan så har jag provat ut vad jag kan äta å inte, och det mesta har jag nu koll på. Men så är det en sak som jag inte kan få nån ordning på riktigt. Jag kan inte äta viss bröd, inte glass i för stora mängder, inte pasta under en längre tid. Å vad har allt det här gemensamt? Mjölk/mjöl. Men jag kan däremot dricka bara mjölk utan att jag märkt nåt problem av det. Kan heller inte dricka coca cola, så först var jag helt säker på att jag inte tål socker.. All lightdricka funkar, vilket åxå är ett litet problem i sig.. Eftersom det är, eller har varit iallafall, sånt snack om att man inte ska dricka light-produkter för att då blir man mera sugen på godis m.m.. Så man får rätt ofta förklara sig när man köper light-dricka. Men låt mig för fasen dricka min lightdricka när det är det enda min mage tål! :D Men sen har jag märkt att jag tål socker i fil å andra saker så det kan inte vara sockret. Men vad är det då i vanlig dricka som har gemensamt med bröd, glass och pasta? Det är ett riktigt mysterium.. Inte är det mjölk eller mjöl iallfall, så den teorin kanske inte håller ändå. Men jag gillar verkligen bröd till frukosten så jag önskar att jag kunde hitta nåt som min mage blev glad av. Men ibland verkar det som att det funkar ibland å ibland inte. Och det går inte att göra ett litet häfte på vad man KAN äta när man har en tarmsjukdom heller, för det är olika för olika människor. Annars hade jag uppskattat att ha ett sånt att bläddra i, det hade gjort allt lite enklare så slapp man vara sin egen försökskanin. Kött verkar däremot inte vara nåt problem alls, så man kanske skulle hålla sig till GI-metoden när jag tänker efter.. mja, man kanske ska bli en GI-are.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla bloggen

2011-09-28 @ 13:04:59
URL: http://tinadelicious.blogg.se/
Postat av: Elin :)

Hoppas du haft en bra dag! :) kika in på bloggen? kramar!

2011-09-28 @ 14:05:58
URL: http://elinspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0