Försenat tåg...

..men jag är inte direkt förvånad.
Vi skulle åka från Arvika 19.09, när vi kommer in på väntsalen så står det att tåget är försenat till 20.52.. nästan 2 timmar. Så då åkte vi tillbaka med Jockes föräldrar å åt lite pizza.. kollade SJ´s hemsida, tåget var försenat ytterligare några minuter, till 21.19. Kollade hemsidan igen innan vi åkte å då var det oförändrat. Sen kommer vi in i väntsalen å kan ni gissa då vad som hade hänt?
Jo, det var försenat ÄNNU mera, till 21.42. Men då var det bara 30 min så vi kunde lika gärna sitta där å vänta. Men medans vi väntade så plingade det nog 3 eller 4 ggr å det ropades ut i högtalaren att tåget var försenat YTTERLIGARE några minuter.... Jag trodde nästan inte att vi skulle lyckas komma hem idag. Till slut så stannade iallafall tiden på 21.50, å då kom tåget.
Vi möttes av glada pasagerare som utbrast: Äntligen hemma!! när dom hoppade av :) Kan inte ha varit en kul resa för dom, vi hoppade iallafall på när alla fel var avklarade. Led lite med dom som hade varit med ända sen Stockholm och skulle till Oslo, dom hade nog en resa dom aldrig kommer att glömma..

Imorgon (eller senare idag) slänger jag upp lite bilder från helgen för det orkar jag inte göra nu..
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0