Tredje gången gillt! :)

Det är inte så lätt att få tag på öl när man är svensk å inte känner till det norska reglerna om när man får köpa öl på affärerna å inte.
Förstår mig inte på det, är det öppet så är det väl.
Det blev en liten historia av det här med att få tag i öl.. Det började när jag skulle köpa öl i torsdags, då var jag tydligen för sen så då snodde hon i kassan mina öl rätt framför näsan på mig. För ölförsäljningen slutar klockan 18.00. I går var det ölstopp hela dagen på grund av helgdag. Å idag så höll det på gå lika illa, för när J var ner å skulle köpa öl så slutade försäljningen 15.00 å han stod i kassan nån minut över. Så han fick prata sig till att få köpa ölen..
Herregud, ska man behöva föra schema om när man får köpa å inte?
Jag förstår ju att det är en vanesak om man är född i Norge men för oss är det helt obegribligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0