Gjorde om min t-shirt med några klipp.

Har haft en t-shirt i flera år nu som jag kanske använt 2ggr ungefär.
Anledningen är att den är för stor så jag känner mig som en säck potatis när jag har den på mig..
Så nu tänkte jag göra om den så den slipper ligga i garderoben å skräpa bara.
Så här gjorde jag:

1. Jag tog en vanlig t-shirt                            2. Klippte en liten bit ner innan ärmarna börjar.


3.Sedan klippte jag rakt ned från halsen. Ungefär 5 cm.


4. Sedan klippte jag från märket vid armen mot där
jag klippt upp i halsen. Och såklart så gör man lika
på båda sidor så man får en stor hals på t-shirten.


5. Sedan klippte jag rakt i ryggen.


6. Nu har t-shirten blivit så stor att den ramlar av axlarna när man tar på sig den. Så för att man ska kunna ha den på sig så ville jag dra in halsen lite.
Då klippte jag två små hål på ena sidan, sedan ett större, två hål fram, ett till stort hål, och två mindre på sidan.
Så att det blev lika från båda sidor.


7. Sedan klippte jag på båda sidorna i remsan till det större hålen. (Som sedan ska knytas ihop)


8. Sedan klippte jag bort den tjocka delen på ärmarna och längst ned på t-shirten.


9. Och sedan sist så knyter man ihop ändarna uppe i halsen så att halsen på t-shirten dras ihop.
Bäst är att göra det när man har tagit på sig t-shirten så att man ser hur mycket man vill dra ihop innan man knyter.

Å så här blev resultatet:




Funderar på om jag ska göra nåt med armarna åxå, eventuellt klippa en liten kil. Men jag väntar med det ett tag å känner efter först :)

Kommentarer
Postat av: neta

Otroligt, gör och sälj....

2011-04-27 @ 13:01:50
Postat av: Vicki

Hehe men det kan jag ju inte om jag berättar här hur jag gjorde :)

2011-04-27 @ 13:38:22
URL: http://minverklighetioslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0