Då var allt klart till resan.

Idag har jag varit å fixat ett nytt pass på den svenska ambassaden. Det var faktiskt lite småläskigt där inne.. inte alls som jag hade förväntat mig.
När jag kom in där så tog jag en nummerlapp å satte mig för att vänta.. då upptäckte jag att alla som jobbade där höll sig helt bakom glasfönster, å pratade genom en microfon.
Så blev det mitt nummer, och jag fick gå till ett fönster där en tjej gav mig ett papper att fylla i. Jag lämnade in mitt pass å beviset på att jag är svensk medborgare.
Sen fick jag gå till ett annat fönster å betala. Sen sätta sig igen å vänta på att bli uppropad.
Det gick rätt så snabbt, å då var det dags för fotot och fingeravtrycken.
Fick stå bakom ett skynke som gick ungefär till knänen på mig, å sen stirra in i en stor apparat som såg ut som en bankomat nästan..
"Det tar lite tid så bara stå å titta in" sade "tanten" bakom glasfönstret...
Jahapp, man hann ju bli lite smått uttåkad innan det äntligen blixtrade till där inne i maskinen. Inte konstigt att resultatet sen blev att man såg ut som inte sovit på flera dagar..
Men men, nu är det fixat iallafall.
Bara att vänta på ett vykort som dom skickar ut i posten när man kan hämta passet.

Betalade slutbeloppet på resan åxå när jag kom hem.
Så nu är det bara att vänta på att biljetten kommer å sen den evigheten till det äntligen är dags att flaxa omkring uppe bland måsarna =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0