Ska på arbetsintervju..

Nu kom jag å tänka på den där arbetsintervjun åxå som jag ska på nästa vecka..
Jag är nervös.
För första gången kan jag säga, jag var inte ens nervös på den första arbetsintervjun jag var på här i Oslo men nu är jag det av nån anledning.
Kanske för att jag trodde från början att jag kunde bara komma in där å vara cool å ha chans på jobbet, men jag har insett att det krävs lite mer än att bara visa sig trevlig å försöka vara intelligent :)
Det handlar ju om barn, så man måste visa att man har skinn på näsan åxå.
Så nu är jag helt plötsligt nervös för den där intervjun... jag får äckligt pirr i magen bara jag tänker på det.
Men jag vet att jag kommer vara relativt lugn när jag väl är där, jag funkar ju så som tur är.
Men jag måste ändå fundera lite på vilka frågor jag kommer få å vad jag i så fall ska svara på dom.
Har ju varit på några intervjuer så vissa frågor kan jag förbereda mig på.
Men den värsta är ju: "Varför ska vi anställa just dig?"
Ja säg det.. när man inte ens vet det själv så är det illa haha
Det får jag klura ut ett bra svar på så jag är beredd till veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0