Money, money, money - It´s not funny...

Då var Sverige vidare till finalen, jag trodde inte att vi skulle gå vidare men ändå kände jag mig rätt lugn. Så blir det mycket roligare att kolla på finalen på lördag än det var förra året, även om jag inte gillar låten alls. Det är verkligen inte min typ av musik. Fast man vill ju ändå heja på sitt land.

Å imorgon är det löningsdag, iallafall om man jobbar för Adecco.
Fast när alla räkningar är betalda är det inte så mycket kvar, men det är väl så att bo i Norge innan man har möjligheten att köpa sig en lägenhet.
Direkt när man fått fast jobb så blir det lägenhetsspaning! Hade först tänkt bo kvar här så länge det var möjligt men tanken på att det är lite som att kasta flera tusenlappar i sjön varje månad.. när man kan få lika mycket kvadrat till ungefär halva av det vi betalar nu i hyra gör att man ändå funderar hur smart det är. Det är fasen inte värt det.
Inte ens för takterrassen, takhöjden eller dom stora fönstren, faktiskt :)
Dom pengarna lägger jag nog hellre på resor, och lite teknikprylar :)

Känns som jag blev väldigt negativ i det här inlägget, inte likt mig ^^
Men pengar kan verkligen påverka en båda negativt å positivt, upp och ner som en bergochdalbana :P

Fast min gnällighet bottnar nog i att jag VILL jobba MER så jag kan få "riktig" månadslön. Frustrerad över att det inte finns mera jobb just nu.

Fast då brukar jag tänka på att om jag hade bott kvar i Sverige så hade jag nog inte jobbat alls nu, å det gör att det känns bättre igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0