Garnprydd

Jag har nämnt tidigare att jag inte tycker om vinter å kyla. Men jag är väldigt övertygad om att man kan hitta nåt positivt i det mesta. Å det här är en av det sakerna som jag tycker är det bästa med att det börjar bli kallare:
Benvämare, tjock stor halsduk att linda in sig i, sockar att mysa omkring i.. Jag har hittat nåt med vintern som jag gillar trots allt.. Å om man inte har en vinter kanske man slutar att uppskatta sommarn? Det gäller bara att klä sig så man inte fryser, för frysa är ju bland det värsta jag vet. Å här i Norge kan man nog vara klädd i stickat från topp till tå utan att någon kollar konstigt på en. Är inte det lite tantigt å vara klädd så i Sverige? Det var nog det förr iallafall, eller så tyckte man bara det när man var yngre.. Inte för att jag nu helt plötsligt föraktar Sverige på nåt vis för att jag flyttat därifrån :) Vissa saker kan vara skönt å slippa, å vissa saker saknar man. Sverige har sin charm, precis som Norge har sin. Väldigt lika länder, men ändå väldigt olika på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Neta

Det är mycket stickat här också nu..

Visst, det går upp och ner, men vintertid tycker jag nog att stickat är det som gäller...

Benvärmare, handledsvärmare, mössor och stora halsdukar... har vi här också...

2011-10-11 @ 09:09:33
Postat av: Vicki

Jo men frågan är om man så gärna tog på sig det när man var 18-år.. jag gjorde inte det. Så jag vet inte om det var min tonårsbubbla eller om det inte var så mycket sånt då.

2011-10-11 @ 09:47:41
URL: http://minverklighetioslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0