Morn morn!

Sitter här med mitt morgonkaffe, mörasnus (som vi för övrigt ska sluta med.. idag, imorgon, vilket år som helst.. Nej då, men så ska det bli. Inte ens mitt förslag ^^) och vad gör jag förutom det då, inte så mycket faktiskt. Börjar känna att den positiva andan är på väg tillbaka in i kroppen igen, allt tack vare pengar. Det är alltid pengar, oavsett. Det påverkar mitt psyke så otroligt mycket, men inte för att jag mår dåligt över att inte kunna köpa alla fräsiga prylar som jag vill ha. För nej, det är väl inte så överdrivet mycket jag vill ha. Just nu känner jag inte att det är nåt speciellt jag vill ha, jag är nöjd. Jag har min android som jag kan göra allt jag vill på. Behöver inte OCKSÅ ha dator(även om jag nu har det, men den är 4 år gammal å redan utsliten..), hm... jag där tog det stopp, jag kommer inte ens på saker som finns som man skulle vilja ha, eftersom jag inte är så intresserad. Men det är ingen som säger att jag inte kommer bli det, för jag gillar trots allt teknikgrejer. Iallfall så har det med samhällsaktiga frågor att göra. Om jag inte kan betala hyran i tid, om det så bara gäller en dag, eller alla räkningar.. DÅ sjunker mitt psyke till botten med en rasande fart. Å jag antar väl att jag knappast är unik på det. Men jag måste känna att jag kan göra rätt för mig, annars mår jag skit.
Så jag är glad att jag slipper den känslan nu ett tag, å förhoppningsvis aldrig mera.
Hellre flyttar jag till en hydda utan hyra å räkningar än att behöva gå med oro för att man inte klarar av att betala allting. Men hittills så har vi ändå lyckats klara det hyffsat bra, men hyran nära centrum är ju löjligt hög och lägenheterna löjligt små. Därför flyttar vi till nåt billigare utanför, men det är ju även naturen som drar en hel del.
Antar att det är svårt att ta två småstadsbor å få dom att trivas i en 45kvm lägenhet bland en massa asfalt :)
Jag behöver skogspromenader, lite lugn ibland. Kan vara åldern.. men jag skyller på uppväxtförhållanden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0