Lite allt på en och samma gång

Jag har nu helt ändrat uppfattning om att bo i Norge. Innan vi flyttade till Oslo så längtade jag efter ett hus med fin tomt, några kilometer utanför någon större stad. Bara för att kunna få både och. Sen jag kom till Oslo har tanken på att bo i ett mindre samhälle här i Norge inte känts speciellt lockande. Vi bor rätt centralt och man kan utan problem gå till centrum, så varför flytta från det nu när man har det. Men jag tror att det är så bara för att Oslo nu känns hemma och resten av Norge känns väldigt främmande. Men jag har ju fortfarande drömmen kvar om ett hus i naturmiljö. Satte mig och kollade på hur mycket hus kan kosta i detta land om man skulle välja att bo en bit ifrån Oslo, och jag hittade inte bara hus på runt 120kvm som kostade lika som en 50kvm lägenhet centralt i Oslo, utan upptäckte åxå vad mycket fina ställen det finns runt omkring. Med mycket vatten, hamnar och massa med grönt.. Kanske till å med finare än Oslo, för det är ju ändå mest med asfalt å höga hus här ;) Tror att jag behöver tänka om i mina framtidsplaner lite.. Man behöver ju inte bo jättelångt från Oslo, men heller inte mitt i det. Man kan ju även få lite både och här om man så önskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0