mms-problem fixat

Tjohooo.. ett litet i-landsproblem löst igen då... Jag har fixat så jag kan skicka å ta emot mms på min mobil, äntligen! Har väl haft min Samsung Galaxy i 4 månader kanske och inte fått till inställningarna rätt för mms. Wifi å wap har funkat men mms har krånglat. Eller krånglat är väl fel ord, det har inte funkat alls. Har tele2 så jag har varit in på deras hemsida ett antal ggr och trixat utan större resultat. Jag fastnade helt på att jag skulle skriva in mms-protokoll men eftersom jag inte kan skriva in det någonstans så gav jag till slut upp. Men så började jag tänka på det idag igen, å sökte på Google. Där hittade jag rätt snabbt flera med samma problem, speciellt dom som åxå har tele2. Fattar inte varför jag inte kollade där på en gång, det är ju som min bibel.. Kan man inte skriva in mms-protokoll så kan man hoppa över det helt enkelt. Sen följde jag olika råd där å så helt plötsligt så funkade det! Nicebajs ;) Kanske nån annan med samma problem tänkte jag så kan jag hjälpa till. För det är lite irriterande när man har en tjänst i mobilen så vill man ju gärna att den ska funka.

Kommentarer
Postat av: Neta

Mitt funkar inte heller. har ju för fasen haft min flera år... kan inte ta mot MMS ju....

2011-09-28 @ 17:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0