Oskyldigt dömd?

Jaha, nu är jag vaken.. Och varför är jag det? Jo, för att jag hade en sån obehaglig dröm så jag vaknade å ville inte somna om direkt, å nu blev jag ganska pigg såklart. Drömde att jag (vi) blev ditsatt för mord som jag inte begått =S Helt sjuk dröm var det.. Började komma in läskiga gängkillar i lägenheten å lämna saker först, bl.a en svart pistol å en i blänkande silver.. Som dom lade under sängen. Men sen hade andra smugit in medans vi sov å lämnat annat som kunde koppla oss till mordet. Innan det hade vi varit ute å druckit öl, helt ovetandes. Sen gått hem å sovit å vaknade av att det kom två personer å hälsade på, som vi känner.. mitt upp i allt detta. Å det var då vi märkte att vi blev ditsatta för mordet, för det var dom som hade begått det men skulle få det att se ut som det var vi. Sen kom poliser som jag försökte få kontakt med för att förklara å få dom att tro mig, men dom trodde bara jag var galen. Sen lyckades Jocke fly ut i skogen å jag fastnade i ett rep utanför lägenheten helt plötsligt. Lyckades komma ur där lite fort iallfall å nästan dök över stängslet till skogen precis innan dom fick tag på mig, sen vaknade jag. Det är en massa små detaljer åxå under hela drömmen men det kan jag inte gå in på här för det var så mycket. Inte säkert jag kommer ihåg allt rätt nu å då blir det bara rörigt, man glömmer ju fort efter man vaknat. Drömtydningarna säger att mord kan betyda bl.a att man har en massa känslor som man inte vågar släppa fram. Men ibland drömmer jag lite halvt sanndrömmar, tänkte på den biten med att vi drack öl eftersom vi ska ut på lördag. Kanske är några vi ska passa oss för då.. kanske inte nåt så drastiskt som oskyldigt dömd för mord naturligtvis, men kanske någon som kommer vara elak på ett eller annat sätt. Eller så kom öldrickandet med just för att jag tänkte på det tidigare idag. Kan ju vara en mix av allt som hänt under dagen å tankar man haft och det undermedvetna. Kom på nu att jag även vid ett tillfälle i drömmen blir nån jäkla ninja-brud å lyckas slå ner alla som är i lägenheten på golvet. Så som hjältekillen alltid gör i actionfilmer... 10 mot 1 :) haha Efter våran frustration att försöka komma därifrån upptäcker jag sen att massa glasfönster (eller om det är speglar) är spruckna, å Jocke har lyckats krossa tv-skärmen med en yxa av olyckshändelse, tror jag.. Ja, jag skulle ju inte ge några jobbiga detaljer men när jag ändå kom på dom så.. kan vara bra att ha det uppskrivet om jag ska försöka tyda det här mera ingående. Annars har jag som sagt glömt det då. Gillar inte när jag får såna här drömmar. Kanske även är kroppen som säger ifrån att det är nog nu. Dags att börja leva lite sundare, både med vila, träning å allt annat.. Men jag ska snart sätta igång med träningen nu.

Kommentarer
Postat av: Neta

Oj... Du, drick inte s å mycket öl till helgen.. så Du har koll på vad Du gör.. he he...

2011-09-29 @ 08:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0