Armträning

Jag har gett mig fan på att jag ska få vältränade armar.
Hur länge har jag inte försökt med det? Men aldrig orkat ända fram.
Det känns inte så bekvämt när värmen kommer å man ska visa sina sladderarmar i snygga linnen.
Så därför har jag nu bestämt mig för att jag SKA lyckas den här gången.
Å det behöver inte ske på en gång, eller helst igår som man egentligen skulle önska.. utan det får ta den tid det tar, det är nog viktigast att man först kommer till insikt med det.
För det är väl det som jag har gjort fel, toktränat å sen så har jag tröttnat för att jag inte tyckt att det hänt så mycket.

Läste en intressant grej nyss på proteinparet.se.
Man får nästan inget resultat om man bara tränar biceps, utan man måste träna triceps (antaglingen väldigt mycket mer eftersom det oftast är där man är som mest otränad) för att bicepsen ska se bl.a större ut.
Tränar man triceps så gör det att hela armen ser mer vältränad ut, eftersom det är största muskeln i armen, vilket jag inte hade nån aning om tidigare.
Men då känner jag mig rätt nöjd nu eftersom det är den muskeln jag har lagt störst fokus på, just för att det är ju där man har nästintill noll muskler.. Det är den muskeln som skapar det berömda sladdret, om den är otränad.
Så det är bara att fortsätta köra på.
Jag har en väldig fördel att jag inte har spagetthi-armar, eftersom det gör att det tar mycket längre tid att forma muskler.
Fett blir till muskler mycket fortare, än om man inte har nåt alls innan att ta av.

Här hittade jag bra övningar för armarna. Blir dock bara 1 och 2 jag kan utföra hemma eftersom jag bara har hantlar än så länge och inget gummiband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0