Min fredagsdrink

Hoppar in lite snabbt en sväng till. Lyssnade på Uggla i P4 nyss å så avslutade dom med fredagsdrinken som denna gång var en Irish Coffee. Det är min favoritdrink, eller varit iallafall. Nu slåss den lite om förstaplatsen med rom & cola. Min drinklista är inte heller så överdrivet lång för jag föredrar annat. Men nu blev jag så sugen på kaffedrink.. Så jag kollade upp om det går att använda rom istället för whisky, å ja då! Ett väldigt lätt recept å inte dyrt, har ju redan det dyraste hemma. Så för första gången ikväll (ja faktiskt) ska jag fixa mig en fredagsdrink. Alltså om meningen med "en fredagsdrink" är att man tar en and that's it.
Så nu hade jag tänkt dela med mig av den här drinken.

~1 glas~
2 msk mjölk
1 klick vaniljglass med krossad choklad
4 cl rom
1 tsk socker
2 dl kaffe
1 krm kanel

Gör så här:
Koka upp kaffe. Häll i en skvätt mjölk i ett glas å vispa tills det blir skummigt, lägg på en klick glass å sockret, råsocker blir godast. Mät sedan upp rom (4 cl brukar bli bra) och häll över, sedan kaffet å till sist toppa med lite kanel.
Det låter väl grymt gott! Så ikväll blir det en fredagsdrink även för mig.
Receptet kommer ifrån matklubben.se, tänkte länka men jag kunde inte göra det från mobilen. Så det får bli bra så här. Skål och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0